چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

در رویداد آموزشی «هوشمندسازی و تحول دیجیتال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» مطرح شد؛

تحول بنیادین، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده است

رویداد آموزشی هوشمندسازی و تحول دیجیتال

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات در رویداد آموزشی «هوشمندسازی و تحول دیجیتال نهاد کتابخانه های عمومی کشور»، تحول بنیادین را مستلزم برنامه ریزی دقیق و حساب شده دانست و گفت: آموزش یک فرآیند مستمر است که باید همیشه در جهت توسعه توانمندی های فردی به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به همت دفتر فناوری اطلاعات و دفتر آموزش و پژوهش نهاد و با مشارکت دانشگاه تهران، رویداد آموزشی «هوشمندسازی و تحول دیجیتال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» با هدف تبیین رویکردهای تحول دیجیتال در نهاد، ویژه کارشناسان فناوری و ارتقای دانش و مهارت‌های تخصصی و کاربردی آنها، روزهای ۲۶ و ۲۷ دی ماه ویژه مدیران و کارشناسان ستادی و استانی فناوری اطلاعات نهاد در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

در بخش آموزشی این رویداد، سه کارگاه آموزشی با موضوعات تحول دیجیتال، الزامات امنیتی و مجازی‌سازی برگزار شد. سمینار تحول دیجیتال با حضور ایوب محمدیان، رئیس دانشکده مدیریت صنعتی و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد که طی آن چیستی، چرایی و چگونگی تحقق تحول دیجیتال به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای همه سازمان‌ها و کسب‌وکارها در عصر کنونی تبیین شد.

تحول بنیادین، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده است

تحول بنیادین، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده است

تحول بنیادین، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده است

دوره الزامات امنیتی، با تدریس امید انیسی، به مباحثی کلیدی در مواجهه با پدیده‌های امنیت سایبری پیش روی واحدهای فناوری اطلاعات پرداخت.

کارگاه مجازی‌سازی نیز در قالب ۶۰ ساعت آموزش ویدئویی نصب، پیکره‌بندی و مدیریت مرکز داده مجازی در اختیار کارشناسان فناوری اطلاعات قرار گرفت. همچنین در ادامه این کارگاه، حمید علیزاده، مدرس، به مرور نکات کلیدی، رفع اشکال و پاسخ به پرسش‌های کارشناسان فناوری اطلاعات استان‌ها پرداخت.

تحول بنیادین، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده است

در ادامه این رویداد، نشستی صمیمانه با حضور سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و احسان کاوه، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات نهاد برگزار شد.

آموزش یک فرآیند مستمر است

سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد، اظهار داشت: باعث مسرت و شادمانی است که گردهمایی آموزشی بین همکاران واحد فناوری اطلاعات پس از سال‌ها محقق شد و این رویه پس از این، در قالب آموزش‌های حضوری و مجازی پی گرفته خواهد شد. بخش بزرگی از مشکلات موجود حوزه فناوری اطلاعات استان‌های مختلف کشور هم‌پوشانی زیادی با مشکلات موجود در ستاد مرکزی دارد. ما همکاران و مشکلات آنها را درک و با آنها همدلی می کنیم و حتماً درصدد برنامه‌ریزی و رفع مسائل برخواهیم آمد.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات در ادامه اظهار داشت: برنامه تحول دیجیتال باید از تحول دیدگاه ما مدیران آغاز شود و سپس به سایر قسمت‌های نهاد تسری پیدا کند. تحول بنیادین، مستلزم یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده است که در هر سازمان منطبق با اصول و رویه‌های خاص همان سازمان می‌بایست پیاده‌سازی شود. تحول دیجیتال یک نسخه جهان شمول ندارد و قابل کپی‌برداری یا برون‌سپاری نیست.

وی در خصوص اهمیت استمرار آموزش و اهتمام همکاران نهاد به این امر گفت: باید به امر آموزش به عنوان یک فرآیند نگاه کنیم و گمان نکنیم که یک دوره آموزشی می‌تواند اعجاز کند. آموزش یک فرآیند مستمر است که باید همیشه در جهت توسعه توانمندی‌های فردی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

تحول بنیادین، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده است

آینده برای تحقق اهداف تحول دیجیتال نهاد و تعالی جایگاه نهاد در این بستر روشن است

در ادامه احسان کاوه، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات نهاد به ارائه گزارش مختصری از کارگاه‌های آموزشی برگزار شده در رویداد آموزشی «هوشمندسازی و تحول دیجیتال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» پرداخت.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های متعهدانه و پیگیرانه کارشناسان فناوری اطلاعات و تأثیر بسزای آن در پیشبرد اهداف نهاد در حوزه فناوری اطلاعات، اظهار داشت: اگر چه یک بال تحول دیجیتال به کارگیری آگاهانه فناوری‌های تحول‌آفرین است؛ اما بال مهم دیگر آن نگاه انسان‌محور و محوریت انسان در این تحول است که خود جنبه‌های مختلفی از جمله تلاش مستمر برای خلق ارزش و تجربه دلپذیر برای جامعه مخاطبان در ارائه خدمات کتابخانه‌ای، نگاه همدلانه به مسائل و مشکلات مخاطبان و همکاران، ارائه راهکارهای نوآورانه در مواجهه با مسائل و همچنین آموزش و ارتقای مستمر فرهنگ سازمانی و سرمایه‌های انسانی دارد. مسیر این تغییر و تحول آگاهانه اگرچه ممکن است با درد و رنج همراه باشد اما با ظرفیت عظیم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اراده مدیران و نیروهای انسانی متخصص و باانگیزه و ایجاد وفاق، درک مشترک، تداوم امید، آگاهی و خستگی‌ناپذیری، آینده روشنی برای تحقق اهداف تحول دیجیتال نهاد و تعالی جایگاه نهاد در این بستر وجود دارد.

 در ادامه این نشست هر یک از همکاران به بیان مسائل و چالش‌های واحد فناوری اطلاعات در ارائه خدمات و انجام وظایف خود، پرداختند.

تحول بنیادین، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده است

تحول بنیادین، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده است

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 1 =